CVS / M.E Forum

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

CVS / M.E Forum


    DE ZONNEVLECHT: JE EIGEN LEVEN kleur geven

    Altijdmoe.com
    Altijdmoe.com
    Admin


    DE ZONNEVLECHT: JE EIGEN LEVEN kleur geven Empty DE ZONNEVLECHT: JE EIGEN LEVEN kleur geven

    Bericht van Altijdmoe.com di mei 15, 2012 8:31 am

    Locatie: onder de ribbenkast


    Chakra 3, de Zonnevlecht of Solar Plexus, bevindt zich net onder de ribbenkast en is ons kracht- of energiecentrum. Hier worden alle energieën die we nodig hebben verdeeld over het lichaam, naar waar ze nodig zijn. Dus als je problemen hebt met je energie, bij voorbeeld vaak of snel vermoeid bent, of het vermoeidheids syndroom hebt (ME/CVS), dan kun je er vrijwel zeker van zijn dat dit chakra niet goed functioneert. Het heeft ook met andere vormen van kracht te maken: wilskracht, de kracht van je persoonlijkheid, sterkte en macht.




    Het bouwen van je eigen wereld


    Waar de eerste twee chakra’s nog dicht bij huis blijven: je lichaam en de directe omgeving daarvan, gaat deze over het ontdekken van de wereld en het vorm geven van je eigen wereld. Dat betekent anders zijn dan je vrienden. Een sleutelwoord is verandering: verandering van de eerste de beste in een uniek persoon. En dit omvat ook het bouwen aan vriendschappen. Als dat op de goede manier gebeurt, brengen deze relaties wederzijdse voordelen. Als dat niet het geval is, kan de ene zijde dominant worden en zijn macht gaan misbruiken, en de ander kan zich gemanipuleerd voelen en een slachtofferrol gaan aannemen.





    Ego en balans


    Daar dit chakra de thuisbasis is van het ego, is het heel belangrijk dat het ego in balans wordt gehouden. De balans tussen geven en nemen. Het verschil tussen vol van energie zijn in een aspect, en in een ander energie te kort komen. Het jezelf genoeg de ruimte geven, en anderen hun ruimte gunnen (leven en laten leven). Een juist gevoel van eigenwaarde hebben, zonder door te schieten naar arrogantie en minachting. Zorgend dat je anderen genoeg respect betuigt zonder dat je hen uitnodigt jou als een marionet te behandelen, waarmee ze kunnen doen wat ze willen.




    Reageren op impulsen


    En de balans van emoties, want het Solar Plexus wordt gemakkelijk beïnvloed door de emoties (van het Sacraal Chakra), wat kan leiden tot ongewenste erupties van het ego. Dit brengt ons bij een ander belangrijk punt: het maken van keuzes. Dit chakra reageert snel op impulsen, zoals emoties, maar ook impulsen van buiten. Als jij niet de goede keuzes maakt, dan doet je ego dat heel graag voor jou. En dat geeft je niet wat je graag wilt en maakt het leven er bepaald niet gemakkelijker op. Dus neem je leven in eigen hand, probeer je bewust te zijn van wat er gebeurt en verander het in wat je wel wilt.




    CHAKRA
    Chakra 3, De Zonnevlecht
    PLAATS
    Net onder de ribbenkast (in het midden, onder het borstbeen).
    LICHAAMSDELEN
    Maag. Lever. Galblaas. Milt. Alvleesklier (pancreas). Dunne darm.
    SLEUTELWOORDEN
    Energie. Kracht en sterkte. Relaties. Vriendschap. Ambitie. Vertrouwen. Balans. Ruimte. Verandering. Ego. Impulsiviteit. Discipline. Je eigen wereld.
    BALANS
    Verantwoordelijkheid. Spontaniteit. Respect. Humor. Warme persoonlijkheid. Evenwichtige relaties. Eigenwaarde. Zelf-discipline. Doorzettingsvermogen.
    DISBALANS
    Aggressie. Manipulatie. Over-ambitieus. Arrogant. Rusteloos. Vermoeidheid. Impulsiviteit. Apathie. Hyperactiviteit. Irritatie. Control freak.
    KLEUR
    Geel.
    EDELSTENEN
    Citrien. Gouden topaas. Pyriet. Tijgeroog. Gele fluoriet. Champagne calsiet.
    Locatie: onder de ribbenkast
    Chakra 3, de Zonnevlecht of Solar Plexus, bevindt zich net onder de ribbenkast en is ons kracht- of energiecentrum. Hier worden alle energieën die we nodig hebben verdeeld over het lichaam, naar waar ze nodig zijn. Dus als je problemen hebt met je energie, bij voorbeeld vaak of snel vermoeid bent, of het vermoeidheids syndroom hebt (ME/CVS), dan kun je er vrijwel zeker van zijn dat dit chakra niet goed functioneert. Het heeft ook met andere vormen van kracht te maken: wilskracht, de kracht van je persoonlijkheid, sterkte en macht.




    Het bouwen van je eigen wereld
    Waar de eerste twee chakra’s nog dicht bij huis blijven: je lichaam en de directe omgeving daarvan, gaat deze over het ontdekken van de wereld en het vorm geven van je eigen wereld. Dat betekent anders zijn dan je vrienden. Een sleutelwoord is verandering: verandering van de eerste de beste in een uniek persoon. En dit omvat ook het bouwen aan vriendschappen. Als dat op de goede manier gebeurt, brengen deze relaties wederzijdse voordelen. Als dat niet het geval is, kan de ene zijde dominant worden en zijn macht gaan misbruiken, en de ander kan zich gemanipuleerd voelen en een slachtofferrol gaan aannemen.



    Ego en balans
    Daar dit chakra de thuisbasis is van het ego, is het heel belangrijk dat het ego in balans wordt gehouden. De balans tussen geven en nemen. Het verschil tussen vol van energie zijn in een aspect, en in een ander energie te kort komen. Het jezelf genoeg de ruimte geven, en anderen hun ruimte gunnen (leven en laten leven). Een juist gevoel van eigenwaarde hebben, zonder door te schieten naar arrogantie en minachting. Zorgend dat je anderen genoeg respect betuigt zonder dat je hen uitnodigt jou als een marionet te behandelen, waarmee ze kunnen doen wat ze willen.




    Reageren op impulsen
    En de balans van emoties, want het Solar Plexus wordt gemakkelijk beïnvloed door de emoties (van het Sacraal Chakra), wat kan leiden tot ongewenste erupties van het ego. Dit brengt ons bij een ander belangrijk punt: het maken van keuzes. Dit chakra reageert snel op impulsen, zoals emoties, maar ook impulsen van buiten. Als jij niet de goede keuzes maakt, dan doet je ego dat heel graag voor jou. En dat geeft je niet wat je graag wilt en maakt het leven er bepaald niet gemakkelijker op. Dus neem je leven in eigen hand, probeer je bewust te zijn van wat er gebeurt en verander het in wat je wel wilt.



    CHAKRA
    Chakra 3, De Zonnevlecht

    PLAATS
    Net onder de ribbenkast (in het midden, onder het borstbeen).

    LICHAAMSDELEN
    Maag. Lever. Galblaas. Milt. Alvleesklier (pancreas). Dunne darm.

    SLEUTELWOORDEN
    Energie. Kracht en sterkte. Relaties. Vriendschap. Ambitie. Vertrouwen. Balans. Ruimte. Verandering. Ego. Impulsiviteit. Discipline. Je eigen wereld.

    BALANS
    Verantwoordelijkheid. Spontaniteit. Respect. Humor. Warme persoonlijkheid. Evenwichtige relaties. Eigenwaarde. Zelf-discipline. Doorzettingsvermogen.

    DISBALANS
    Aggressie. Manipulatie. Over-ambitieus. Arrogant. Rusteloos. Vermoeidheid. Impulsiviteit. Apathie. Hyperactiviteit. Irritatie. Control freak.

    KLEUR
    Geel.

    EDELSTENEN
    Citrien. Gouden topaas. Pyriet. Tijgeroog. Gele fluoriet. Champagne calsiet.
    http://www.afstemmingen.com/chakra-3.html
    Altijdmoe.com
    Altijdmoe.com
    Admin


    DE ZONNEVLECHT: JE EIGEN LEVEN kleur geven Empty Re: DE ZONNEVLECHT: JE EIGEN LEVEN kleur geven

    Bericht van Altijdmoe.com di mei 15, 2012 9:38 am

    http://www.lotgenotenchat.nl/forum/index.php?topic=384.0

    Jaren terug had ik vreselijke hoofdpijn en kon alleen met nachtmerrie's slapen, ik was doodop. Mijn vriendin gaf me een steen wat beide zou helpen. Amethyst goed tegen hoofdpijn en snachts zou die nare dromen weg houden.
    Jaren terug was ik een keer in een winkel geweest...mooie stenen had in de etalage. Ik kocht een steen omdat ik steeds ziek was, een pyriet, lijkt op een stuk goud. Deze hielp me...maar kon de naam niet onthouden en heb later een boek gekocht.
    Ik kreeg een knuffelsteen van dezelfde vriendin en kocht zelf een steen voor een betere concentratie en tegen een depressie citrien genaamd. Nu was ik erg tevreden en kocht zo nu en dan een steen voor een vriend uit vriendschap.
    Maar op een dag deedt ik ze af en er niks meer mee. Ik kreeg een vriend en daar ging alle aandacht aan op.
    Tot ik idd kwam te liggen en bekend werd wat ik had....ik kon niet lopen en lag eigelijk de hele tijd op bed. Op een dag heb ik mijn zusje gebeld en gaf haar wat geld mee, Ik liet haar naar die winkel gaan om iets te zoeken wat meer energie zou geven. Ik gaf haar een papier mee waarop stond, wilt u mijn zusje een Turkoois meegeven want ik weet niet wat er tegen ME/CVS helpt en kan niet lopen, lig op bed.
    Ik werd gebeld door mijn zusje die in de winkel stond en zei: het duurt even wat langer...het is druk.
    Nu vier uur in de winkel te hebben gezeten kwam ze terug. Ze zei: Doe je ogen eens dicht en waag niet te kijken...
    Ik kreeg een hartvorimige steen om. Doorzichtig met zwarte streepjes erin, het leek wel kristal, alle kleuren van de regenboog waren erin te zien.
    Ze zei dit is de steen voor ME patienten, je zal even moeten wennen, maar je moest erop vertrouwen.
    Het leek de eerste weken of ik koffie gedronken had, ik trilden met mijn lichaam en had soms een druk op het hoofd, maar dat vervagden en ik begon weer te lopen....kreeg mijn energie weer iets terug. Eindelijk kon ik Leon mijn hond weer uitlaten, die verplicht eerder nar de tuin was geduwd.
    Ik kreeg een boek van mijn vriend M, De pijn de baas en was overtuigd ik moest doorzetten, heel rustig aan ging ik stapje voor stapje de goede weg weer in. Ik kon op een gegeven moment zelfs weer een kilometer lopen zonder krukken of rolstoel en zelfs een kilometer heen en terug fietsen, heel rustig wel, maar het ging.
    Toen brak er weer stress aan en werd gedwongen weer extreem hard te werken in de tuin en moest bij de baas komen..... Mijn lichaam was weer uitgetelt en ik zonderden me af van de rest. Ik was weer rust nodig, maar dacht niet na. Steeds were die rolstoel of het bed....
    Pas had ik nog een vriend van me een ketting gegeven, maar had mezelf nog trots laten weten mijn mooie steen het was ,ik wilden hem niet kwijt ...maar mijn steen pronkden nog alleen als hartvorm, verder was hij leeg. Ik belandden weer steeds op bed tot mijn steen steeds van mijn ketting viel. de steen die me zo erg hielp, lag dan op bed tussen de lakens, dan op de grond in de badkamer, tot er een stuk vanaf brak en ik huilend met mijn steen zat, dit had hij niet verdiend en moest gerepareerd worden. Want kom op zeg, hij deelden ook de lakens met mij hihihi.
    Ik belden mijn zusje op , die was gelijk onderweg. Ik bracht hem naar de winkel terug en vroeg of ze hem maken konden. Jawel werd er gezegd, maar lieverd weet je wel dat er geen kracht meer in zit....
    Ja dat wist ik al te goed, al dik een half jaar was ik alweer aan het modderen. Ik kreeg een mooie nieuwe steen om met een zilveren ketting voor extra energie...de volgende dag werden mijn vrienden gek van me...ik liep als een kiewiet rond en zitten ho maar....ik kon zelfs even dansen zoals ik wilden....het was net alsof ik niks mankeerden.....
    Een week later is het nu en de druk op het hoofd en het trillen is voorbij. Ik heb wel weer andere stenen gekocht. Zelfs bachbloezem om mezelf weer verder te kunnen ontwikkelen, maar dan moet ik nog wat verdriet en angst kwijt....ik ben erg gelukkig, maar wil graag met een situatie rustiger blijven, daarom pak ik mezelf aan. want steeds mijn energie te verspillen in situatie's vind ik doodzonde.
    Op het moment ben ik dus door de bachbloezem iets emotioneel geraakt, maar mijn steen, is als een 2e hart voor mij. Mijn geheim is de Toermalijnssteen die mij energie en kracht geeft, tevens goed voor alle 7 chakra's. bevordert groeikracht, bij evenwichtstoornis, bij stotteren, tegen wratten, laat jezelf accepteren wie je bent, geeft je vatiliteit en is tegen gordelroos...m,ogt er ooit iemand zijn met ME die hierin is geinterreseerd, mij doet het wonderen
    groetjes Sun


    http://edelsteen1.hyves.nl/forum/5089899/mMuj/Welke_steen_bij_fibromyalgie_gewrichts_of_spierpijn/

    http://www.soundofcrystals.nl/download/MEdium.pdf
    Altijdmoe.com
    Altijdmoe.com
    Admin


    DE ZONNEVLECHT: JE EIGEN LEVEN kleur geven Empty Re: DE ZONNEVLECHT: JE EIGEN LEVEN kleur geven

    Bericht van Altijdmoe.com di mei 15, 2012 9:44 am



    Edelstenen en hun betekenis







    Agaat:





    Kalmeert, troost, harmoniseert, grillige agaat; doorbreekt rechtlijnigheid, regelmatige gelijnde agaat; maakt rustig.



    Agaat kan bij verschillende chakra’s horen, afhankelijk van de kleur.



    Agaat zebra:





    Kalmeert, troost, harmoniseert; grillige agaat doorbreekt rechtlijnigheid; regelmatig gelijnde agaat maakt rustig.Voor sombere mensen is het belangrijk om te weten dat zij geen agaat moeten kiezen met een open kern, zoals vaak bij agaatplakken en agaatgeodes het geval is.
    Voor rustzoekers is een rustig gelijnde agaat die zacht van kleur is de beste keuze.
    Voor verstarde mensen is het goed om een veelkleurige en grillige agaat te kiezen.



    Agaat kan bij verschillende chakra’s horen, afhankelijk van de kleur.



    Amethist:



    Geeft kalmte en innerlijke rust, de beste steen tegen spanningshoofdpijn en maagpijn, bevordert de bloedsomloop, ontspant de nekspieren en de schouderbladen, sterkt de lever en de ogen, is een uitstekende meditatie steen en stimuleert de spirituele groei.



    Amethist behoort bij het 7e chakra: kruin: geestkracht.





    Aquamarijn:



    Tegen voorhoofdsholteontsteking, tranende ogen en allerlei allergieën, goed voor de slijmvliezen. Voor kaak, kiezen en mond, helpt bij problemen met de schildklier, bevordert het uiten van gevoelens.



    Aquamarijn behoort bij het 5e chakra: de keel: uiten



    Amatrien:



    Verbindt de innerlijke rust van de amethist met de activiteit en dynamiek van de Citrien. Vermindert nervositeit. Bevordert de reiniging en regeneratie op cellulair niveau. ondersteunt een vredig en optimistisch gevoel. werkt tegen stress, spanning in het hoofd, nervositeit en depressie, kalmeert de geest en bevordert de focus van het mediteren. bevordert creativiteit, positiviteit, levensvreugde en welbehagen. stimuleert de hersenen en brengt de twee hersenhelften en de mannelijke en vrouwelijke energieёn met elkaar in evenwicht. stimuleert de zuurstoftoevoer naar de hersenen en vergroot de concentratie. lost blokkades op (psychisch, mentaal, emotioneel en in de aura), zodat de daaruit voorkomende spanningen zich kunnen oplossen en alles weer goed kan functioneren. versterkt het immuunsysteem, helpt het autonome zenuwstelsel en ondersteunt de werking van het vegetatieve zenuwstelsel. heelt het chronische-vermoeidheidssyndroom (CVS). werkt sterk bloedreinigend en brengt de innerlijke organen onderling in harmonie. helpt bij ingewandstoornissen en maagzweren.



    Amazoniet:



    Goed tegen spanning in het algemeen, geeft geestelijke rust en verdrijft vermoeidheid, lost emotionele spanningen op, versterkt de persoonlijkheid, ook een goede steen voor kinderen die lijden aan het Down-syndroom.



    Amazoniet behoort bij het 4+ chakra ; tussen hart en keelgebied: emotionele verwerking.



    Angeliet:



    De schitterden lichtblauwe angeliet, oftwel engelensteen, wordt terecht in verband gebracht met engelen en engelenenergiën. De steen stemt vooral Gabriël en zijn blauwe engelen zeer gunstig en ondersteunt op die manier vele ziektes en aandoeningen. De steen werkt bloedzuiverend, bevordert spiritualiteit, astraal reizen en geeft helende energie en beschermd tegen het kwade.



    De perfecte steen voor de keelchakra en voor healing in het algemeen.



    Apatiet:



    Apatiet heeft door de mineralen die zich in deze steen bevinden een heilzame werking op de dunne darm door de doorbloeding hierin te bevorderen. Ook helpt apatiet bij griep, verkoudheid en alle bijbehorende symptomen. De turkooizen apatiet is met name geschikt om te gebruiken op blokkades op het keelchakra, terwijl de groene geschikt is bij meditatie op het hartchakra. Hij geeft warmte en begrip voor jezelf en voor je medemens en helpt bij het oplossen van problemen. Bevat calcium, fosfor en fluor voor de opbouw van het beenderenstelsel en voor de tanden



    Apofylliet:



    Apofyllietpiramides zijn krachtige energiebronnen Ze verbeteren de spirituele visie en openen het derde oog. Als u door de basis van de piramide naar de apex kijkt, ziet u een ‘sterrenpoort’, Net als alle piramides hebben ze de kracht om iets in stand te houden en zijn ze te gebruiken om voorwerpen of andere kristallen op te laden. In elixervorm leiden ze licht en energie naar het hart. POSITIE Leg het op een geschikte plaats.



    U kunt een apofyllietpiramide op het derde oog plaatsen tijdens het kanaliseren of mediteren. Kijk bij het waarzeggen met kristallen vanuit een ooghoek naar het kristal.



    Aventurijn:



    Bevordert de groei zowel lichamelijk als geestelijk, geeft rust en zelfbeheersing, helpt tegen huidaandoeningen, eczeem en jeuk, brengt evenwicht in het eigen centrum en is goed voor onrustige kinderen.



    Aventurijn in groene kleur behoort bij het 4e chakra: het hart.: plaatsen van levenservaringen.



    Barnsteen:



    Helpt bij angst, fobie, depressie, zware vermoeidheid, hysterie, astma, reuma en infecties, geneest en beschermt de luchtwegen, goed voor de ogen, stilt pijn bij het doorbreken van de tandjes van de baby’s.



    Barnsteen behoort bij het 3e chakra: de zonnevlecht: positieve uitstraling naar de buitenwereld.



    Bergkristal:



    Geeft zelfvertrouwen, stelpt bloedingen en diarree, helpt tegen rugpijn, menstruatiestoornis, depressie en overgangsklachten, werkt reinigend na ziekte, geeft nieuwe energie, helpt bij wagen en zeeziekte, bevordert een evenwichtige balans, concentratie en helder denken.



    Bergkristal behoort niet bij een specifiek chakra maar geeft stroming aan alle chakra’s indien deze in balans zijn.



    Blauwe Calsiet:



    Stimuleert het uiten van gevoelens, maakt tactvol in het uiten, helpt tegen stotteren, geeft rust, heeft de stem bij heesheid.



    Blauwe calsiet behoort bij het 5e chakra: de keel: uiten





    Boomagaat:



    Boomagaat: Pijnverdrijver, schenkt moed en kalmeert, tegen geestesstoornissen en doofheid troost en harmoniseert.



    Bronziet:



    Spirituele werking: Geeft innerlijke rust. Psychologische werking: Bevordert de daadkracht en tegelijkertijd rust bij totale uitputting. Helpt bij voortdurende stress helderheid en controle te bewaren. Lichamelijke werking: Sterkt de zenuwen. Vermindert kramp en pijn.



    Schenkt rust voor kinderen met ADHD en ouders van kinderen met ADHD



    Carneool:



    Goed tegen krampen, bij koorts, infectie, suikerziekte, zenuwpijn, bloedvergiftiging, te lage bloeddruk en koppigheid, verdrijft nachtmerries en bevordert fijne dromen, geeft warmte en positiviteit.



    Carneool behoort bij het 2e chakra-heiligbeen: delen in intimiteit.



    Cavaciet:



    Geeft zelfrespect Brengt levenslust Positiviteit en optimisme Bevorderd logisch denken Reiniging van nier en blaas



    Chakra set:



    Prachtige set met zilveren (925) ketting van 45 cm. met dolfijn waarin verwisselbare ronde 9doorsnede 12 mm) kogels in echt edelsteen. Verpakt in fraaie geschenkdoos. Stenen: Rode jaspis, Carneool, Oranje Calsiet, Aventurijn, Blauwe kwarts, Sodaliet en Amethist.



    Schitterende chakra edelstenen set met 7 gepolijste edelsteenschijven van A1 kwaliteit. De stenen kunnen warm (40 graden celcius) of koud gebruikt worden of op kamertemperatuur. Indien warm gebruikt, zorg er dan voor dat u zich niet bezeert aan de warme stenen, gebruik indien nodig een handdoek. Ze worden geleverd in mooi geschenkendoosje met witte glansstof van binnen. De stenen in deze set zijn zorgvuldig geselecteerd aan de hand van eeuwenoude kennis, zodat iedere chakra, van de juiste steen, kleur en energie voorzien kan worden. Eindelijk een betaalbare set met schitterende en zeer krachtige stenen. 1e chakra ( stuit of basis chakra ) Jaspis rood, 2e chakra (Heiligbeen chakra) Carneool bruin, 3e chakra (Zonnevlecht chakra) oranje calciet, 4e chakra (Hart chakra) rozekwarts, 5e chakra (Keel chakra) blauwe chalcedoon, 6e chakra (Voorhoofd chakra ) Amethyst, 7e chakra (Kruin chakra) Bergkristal.



    Chalsedoon:



    Beschermt tegen beroerten en vergiftigingen, helpt wonden sneller genezen (zowel lichamelijk als geestelijk) troost, maakt rustig na overspanning, helpt tegen winterhanden en voeten, versterkt de binding tussen moeder en kind.



    Chalsedoon behoort bij het 5e chakra-de keel: uiten



    Champagne calsiet:



    Sterkt de realiteitszin op een rustige manier, helpt bij het jezelf durven zijn, geeft zelfvertrouwen, goed voor onrustige, overactieve mensen, geeft gevoel weer een kans.



    Champagne calsiet behoort bij het 2e of derde chakra (afhankelijk van de kleur)



    Chiastoliet kruissteen:



    Deze variëteit van Andalusiet werd in het verleden gebruikt om het 'boze oog' af te wenden, door de kruistekening op de steen wordt hij gezien als een teken van God en geeft men hem een religieuze en spirituele betekenis. De energieën van Chiastoliet zijn harmoniserend en leren de mens zijn sterfelijkheid te accepteren. Daarnaast wordt deze steen gebruikt voor astrale reizen en helpt zijn drager bij grote veranderingen. Chiastoliet vermindert koorts en zorgt voor een goede bloedcirculatie. Daarnaast vermindert Chiastoliet jicht en zenuwverlammingen en heeft hij een uitstekende uitwerking op het centrale zenuwsysteem. Chiastoliet is een steen die helpt om de ware liefde/weg te vinden in het leven. Deze steen helpt ook om een onwaarschijnlijke liefde waar te maken. Hij geeft de intuïtie die nodig is om de waarheid van de leugens te kunnen onderscheiden



    Chyta:



    De steen van overgevoeligheid. Chyta is een uiterst zeldzame edelsteen die tot nu toe uitsluitend in China gevonden wordt. Is als bijzondere steen in China al sinds generaties bekend voor zijn rustgevende eigenschappen.



    Heeft een helende werking op onze stofwisseling. Zet je aan tot positief denken en bevordert een positieve levensinstelling. Heeft een positieve werking op ons emotioneel en gevoelsleven.



    Chrysocolla:



    Bevordert vriendelijkheid en tolerantie, goed tegen rugpijn, krampen en depressies, geeft zelfvertrouwen, helpt ervaringen en verwerken en uiten, brengt emoties in evenwicht.



    Chrysocolla behoort bij het 4e chakra: tussen hart en keelgebied: emotionele verwerking.



    Citrien:



    Maakt vrolijk en is goed tegen vermoeidheid, verstrekt het zelfvertrouwen, werkt vitaliserend voor lichaam en geest, helpt bij geestelijke inspanningen, bevordert een positieve uitstralingen.



    Citrien behoort bij het derde chakra; de zonnevlecht: positieve uitstraling in de buitenwereld.



    Coelestien:



    Werking: Coelestien is een krachtige healingsteen bij mentale problemen. Hij werkt voornamelijk op de keelchakra en de voorhoofdchakra, waarbij hij harmonie en evenwicht bewerkstelligt in chaotische gedachten. Hij zorgt dat je in staat bent een adequate analyse te maken van een probleemsituatie. De steen bevordert de creativiteit en de uitdrukkingsvaardigheid en bevordert de spirituele bewustwording. Op lichamelijk niveau is Coelestien wondhelend en werkt harmoniserend bij menstruatiestoornissen.



    Dolomiet:



    Dolomiet werkt erg goed tegen faalangst en het versterkt je lichaam en geest. Het sterkt de zenuwen en ontspant de spieren, bevordert een goede bloedsomloop en sterkt het hart.



    Het is de perfecte steen om je lichaam te reinigen.



    Dumortieriet:



    Dumortieriet verbindt de drager met het milieu. Een goede meditatiesteen. Beschermt kinderen tegen infecties die gepaard gaan met koortsaanvallen en koortskrampen. tegen hoofdpijn, neuralgie en neuritis. versterkt het doorzettingsvermogen, geeft geduld, moed en vertrouwen. lost angsten op, ontspant en helpt te relativeren. versterkt bij kinderen de weerbaarheid bij spanningen en helpt bij concentratieproblemen. helpt kinderen bij infecties, die gepaard gaan met koortsaanvallen en koortskrampen. zorgt bij slaapstoornissen voor een rustige, diepe slaap. helpt bij ziektes aan het zenuwstelsel en bij zenuwontstekingen. vermindert hoofdpijn en bij nervositeits-hoofdpijn. helpt epileptische aanvallen te voorkomen, helpt tegen misselijkheid, braken, darmkrampen, diarree en kolieken. verlaagt koorts en beschermt tegen koorts-infecties. werkt positief op alle klieren en helpt bij een te laag functionerende schildklier.



    Fluoriet:



    Bevordert creatief denken, verheft de geest, paars; spiritualiteit, blauw; geestelijke rust, wit; zuiverheid, goudgeel; wijsheid, uitstraling, groen; harmonie, evenwicht, roze; liefdevol denken.



    Fluoriet behoort bij verschillende chakra’s. Dit is afhankelijk van de kleur.



    Goud Obsidiaan:



    Deze variëteit van Obsidiaan is zeer geschikt voor deviatie. Daarnaast brengt deze steen de innerlijke schoonheid van zijn drager naar buiten. Deze Obsidiaan variëteit is uitermate geschikt voor mensen die psychische problemen hebben, hieronder vallen neurosen, ernstige psychosen en fobieën. Ook bij de ziekte van Parkinson kan Goudobsidiaan een goede hulp zijn omdat hij op het centrale zenuwsysteem werkt.



    Goudvloed blauw:



    Blauwe Goudvloed geeft een positievere levensinstelling en versterkt het gevoel van eigenwaarde. geeft de geest kracht jezelf zo te accepteren, als je bent. werkt ondersteunend bij de strijd tegen anorexia en boelimia. geeft charme en vreugde aan het leven, sterkt de wilskracht en de concentratie. helpt bij paniek en slapeloosheid. verzacht bij keelontsteking, ontsteking aan de amandelen en angina.



    Girasol:



    Het werkt zowel op aards nivo om gevoel, intuïtie en kindertijd te verbinden. Maar ook bij het zetten van nieuwe stappen, wanneer nieuwe deuren zich openen. Het kristal helpt dan om ook de vreugde, blijheid, plezier en kleine meisjes/innerlijk kind gevoel hierbij vast te houden. Laat onderbewuste aan het licht komen, laat spanningen los voordat het knopen worden. Goed voor creativiteit en intuïtie, voor spijsvertering en lymfeklieren.



    Granaat:



    Geeft wilskracht en doorzettingsvermogen, helpt tegen besmetting, versterkt het ego. Niet geschikt voor driftige of gejaagde mensen.



    Granaat behoort bij het 1e chakra: de basis: aardkracht.



    Groene Calsiet:



    Helpt oude, vastzittende patronen los te laten, harmoniseert wisselende stemmingen, helpt bij beslissingen nemen in gevoelszaken, stimuleert vernieuwing.



    Groene calsiet behoort bij het 4e chakra,het hart: plaatsen (en loslaten) van levenservaringen.



    Heliotroop:



    Troost bij tegenslagen, goed tegen aambeien, tandvleesbloedingen, maag-en darmklachten, blaasontsteking en neusbloedingen, sterkt de blaas, bevordert onbaatzuchtigheid.



    Heliotroop behoort bij het 4e chakra, en indien de rode vlekjes groot zijn ook bij het 1e chakra: plaatsen van levenservaringen. Maakt een verbinding met het 1e en het 4e chakra, ik wil in liefde met anderen omgaan zonder dwang





    Hematiet:



    Helpt bij bloedarmoede, lichamelijke zwakte en vermoeidheid, geeft kracht en moed, bevordert een rustige slaap en stelpt bloedingen, werkt ontkrampend bij kuitkramp, helpt bij eetstoornissen en heeft een sterke aardkracht.



    Hematiet behoort bij het eerste chakra: de basis: aardkracht.



    Howliet blauw:



    Brengt kennis en evenwicht op een hoger niveau. Stimuleert liefde en aandacht voor het innerlijk leven. Kan bepaalde angsten en twijfels oplossen. Is een grote steun bij het zoeken naar zelfkennis en innerlijk. Voorkomt tandbederf en botontkalking. Bevordert de aanmaak van moedermelk na de zwangerschap. Helpt bij besmettingen en bij de genezing van ontstoken mond. Verzacht maagpijn en stimuleert de spijsvertering.



    Jade:



    Sterkte de nieren, de blaas en de ogen, is goed tegen reuma, maagklachten en ontstekingen, bevordert de spijsvertering, beschermt tijdens de zwangerschap. Steen van wijsheid en rechtvaardigheid.

    Jade behoort bij het 4e chakra: het hart: plaatsen van levenservaringen.



    Jaspis:



    Tegen zwangerschapsbraken, maag – lever en nierkwalen, epilepsie en blaasontsteking, beschermt tegen beroerte, sterkt de blaas, helpt bij anorexia nervosa en boulimie. Is een actieve aardende steen.



    De rode jaspis behoort bij het 1e chakra, de basis: aardkracht.



    Labradoriet:



    Geeft zelfvertrouwen en realiteitszin, heelt na ziekte, beschermd tegen invloeden van buitenaf, auraheler en afsluiter, brengt verborgen talenten aan het licht, goed voor gevoelige mensen.

    Symboliek: Bescherming en inzicht.

    Labradoriet (ook wel spectroliet genoemd) is een doorzichtig, calciumhoudend natrium-aluminium-silicaat, oftewel een veldspaat met een hardheid van 6 tot 6.5. vindplaatsen: onder andere in Labrador (Canada), Madagaskar, Mexico, Australië en Finland (spectroliet. Labradoriet komt voor in wit, geel en grijs met oplichtende (Labradoriserende) kleuren als pauwblauw-koper, rood-goud. De steen is niet specifiek met een bepaald chakra verbonden. Wel heeft Labradoriet een sterk afsluitend en beschermend effect op de aura tegen negatieve invloeden en zorgt er ook voor dat je eigen energie behouden blijft. Het is een rustgevende steen die emotionele uitbarstingen tempert. Hij dringt diep door in de ziel, heft psychische blokkaden op en bevordert de innerlijke wijsheid en intuïtie, zodat er meer inzicht ontstaat omtrent de eigen spirituele ontwikkeling.

    Rood


    maximale energie, doelbewustheid, aarden. 1e chakra: de basis.


    Geel
    lichtkracht, levenswarmte, concentratie, bescherming in de buitenwereld. 3e chakra: zonnevlecht.


    Groen
    groeikracht, ontwikkelingsdrang, neutralisatie, 4e chakra: hart.


    Blauw
    verdieping, rust.5e chakra: de keel


    Donkerblauw
    6e chakra: derde oog


    Violet
    vergeestelijking, meditatie, 7e chakra: kruin.


    Lapis Lazuli:



    Geeft zelfvertrouwen, is een vriendschapssteen, verstrekt de liefde, helpt tegen depressie, epilepsie te hoge bloeddruk, eczeem, nervositeit, en nagelbijten, sterkt de intuïtie, goed voor het haar.

    Symboliek: Bescherming en evenwicht.

    Lapis lazuli is een koningsblauw, ondoorzichtig natruim-calcium-aluminimsilicaat met zwavel. Hij heeft een hardheid van 5 tot 6 en goudkleurige pyrietinsluitsels. Vindplaatsen: onder andere in Afghanistan, Pakistan, Birma, Rusland, Chili, Canada en Californië. De lapis lazuli, ook wel lazuriet of lazuursteen genoemd is een mix van Arabisch en Latijn voor blauwe steen. Deze steen heeft een positieve invloed op alle chakra’s, in het bijzonder op de keel- en voorhoofdchakra. Hij schept evenwicht in het denken, bevordert het contact met het hogere zelf, de bron van inspiratie en creativiteit, het innerlijke zien en intuïtie. Daarnaast is het een rustgevende steen, helpt oude pijn los te laten, kan helpen bij hoofdpijn en slapeloosheid, neus- en keelproblemen en stabiliseert de bloeddruk. Lapis lazuli, die reeds bij de oude Egyptenaren een heilige steen was, kan zowel vreugde als een gevoel van bescherming teweeg brengen, wat hem bij uitstek tot een goede en vriendschapssteen maakt. Lapis lazuli kan niet tegen zeep, zuren en warm water, dus ringen en kettingen afdoen tijdens het douchen!



    Lapis-lazuli behoort bij het 6e chakra,derde oog: de intuïtie.



    Larimar:



    Het hogere zijnsaspect kunnen leven door alle chakra’s heen. Larimar is een steen die de vreedzame uitstraling van de zacht blauwe Straal doorgeeft. Het wordt gevonden op een eiland in de Caribische zee. Net als bijvoorbeeld Sugeliet, wordt het maar op één plek op de aarde gevonden en dient de kristal een uniek doel voor de mensheid. Bij het invoelen van de Larimar, vertelt deze dat het verbonden is met Atlantis. Ooit heeft in de buurt van de vindplaats van de Larimar de Atlantische beschaving gefloreerd. De Atlantische beschaving leefde toen volledig vanuit de harmonie van hun hogere 3 chakra’s. De zonnevlecht was nog maar nauwelijks ontwikkeld. Hierdoor heeft deze beschaving het hogere zijnsaspect kunnen leven vanuit het hart. De Larimar brengt deze trilling weer terug naar de mensheid, maar nu in samenwerking met de zonnevlecht en de onderste 2 chakra’s. Het hogere zijnsaspect kunnen leven door alle chakra’s heen. De Larimar bezit de essentie van zowel Water als Lucht. Water staat voor emoties en Lucht voor gedachten en Spirit. De Larimar brengt de relatie met zowel de emoties van het hart als met de gedachtes van de geest op een harmonieuze hogere trilling. De Larimar herstelt de goddelijke verbinding tussen gedachte en gevoel. Een verbinding van vrede die hart en geest verenigt in de kalmte van de lichtblauwe Straal



    Maansteen:



    Bevordert de zwangerschap, harmoniseert de hormoonhuishouding, helpt tegen maagzuur en menstruatiestoornissen, bevordert tevredenheid, verzacht het gevoelsleven, goed voor de maag.



    Maansteen behoort bij meerdere chakra’s, dit is afhankelijk van de kleur.



    Magnesiet:



    Bevordert een goede stofwisseling, stimuleert de vochtafdrijving, sterkt het zenuwgestel.



    Magnesiet behoort niet bij een specifiek chakra.



    Magnetiet:



    Helpt bij zenuwpijn, aangezichtspijn, gordelroos, hernia, ischias, tennisarm, spit, breuk, nekpijn, onderrugpijn, stijve knieën en uitstralingspijn.



    Moet altijd op de plaats van de pijn gedragen worden.



    Magnetiet behoort bij het 1e chakra,de basis: aardkracht.



    Malachiet:



    Helpt bij atritus, gewrichtontstekingen en menstruatiestoornissen, werkt vochtafdrijvend, sterkt het hart, heeft een gunstige uitwerking op het gezichtsvermogen.



    Malachiet behoort bij het 4e chakra, het hart: plaatsen van levenservaringen.



    Mookaiet:



    Invloed op het lichaam: Goed voor de huid, bij acne, eczeem. Helpt bij verkoudheid bij hoest, keelpijn, stotteren, zweten. Invloed op de psyche: Zorgt ervoor dat je een goede verbinding met jezelf krijgt. Help je dingen te veranderen, sterkt flexibiliteit, zorgt voor harmonie. Invloed op de spiritualiteit: Je krijgt een goede verbinding van geest en lichaam. Geeft je de mogelijkheid negatieve energie in positieve te veranderen, reinigt energieën.



    Mosagaat:















    Altijdmoe.com
    Altijdmoe.com
    Admin


    DE ZONNEVLECHT: JE EIGEN LEVEN kleur geven Empty Re: DE ZONNEVLECHT: JE EIGEN LEVEN kleur geven

    Bericht van Altijdmoe.com di mei 15, 2012 9:44 am

    Tegen oorsuizingen, bevordert de vitaliteit, doorbreekt starheid, helpt bij darmkramp.



    De groene mosagaat behoort bij het 4e chakra,het hart: plaatsen van levenservaringen.



    Nefriet:



    Helpt bij alle nierziekten en bij nierstenen, sterkt de blaas, goed tegen bedplassen.



    Nefriet behoort bij het 4e chakra, het hart: plaatsen van levenservaringen.



    Obsidiaan blauw:



    Het verbetert communicatie in iedere zin van het woord Ook helpt hij bij het leren van nieuwe talen. Draag deze steen bij je tijdens het uitvoeren van tarot leggingen of als je werkt met andere orakel methodes, hij zal ervoor zorgen dat je dingen beter begrijpt. Ook bij astrale reizen is deze obsidiaan erg geschikt om bij je te dragen. Verder helpt de blauwe obsidiaan bij slechte ogen, verlicht pijn, alzheimer, schizofreen zijn en bij het hebben van meerdere persoonlijkheden. De blauwe-groene obsidiaan combineert de eigenschappen van de blauwe obsidiaan en de groene obsidiaan. Hij hoort bij de keel en hart chakra’s en zorgt dus dat je vanuit je hart kan spreken. Deze obsidiaan is wordt veel gebruikt bij healingen. Hij stimuleert de aanmaak van vitaminen A en E, helpt bij huidziekten en laat je beter zie n in het donker.



    Blauwe Obsidiaan: Deze steen hoort bij de keelchakra.



    Obsidiaan helder:



    Er zijn verschillende soorten Obsidiaan, namelijk; zwarte (Apachetraan), zwartbruine (Mahonie), zwart met zilver (Zilver) en zwart met goud (Goud). Obsidiaan is een steensoort waar we heel veel van kunnen leren, maar dat alleen gebruikt mag worden door mensen die op de hoogte zijn van de uitzonderlijke magische kracht van deze steen. Vooral de zwarte Obsidiaan is erg sterk van werking en is gericht op het laten zien van de eigen aard. Deze steen confronteert met de enige echte waarheid van het ego. Hij werkt als een magneet die de krachten van de geest omzet in bewuste daadkracht. Op die manier worden de geestkrachten geaard en er ontstaat een verbinding die de deuren opent naar de eigen mogelijkheden. Alles schijn en illusie verdwijnen en alleen de echte waarheid blijft over. Dat is natuurlijk erg positief te noemen, maar het gaat lang niet altijd zachtzinnig en goede begeleiding bij dit proces is daarom erg belangrijk. Obsidiaan laat de ware aard van de kleur zwart zien.



    Obsidiaan mahonie:



    Mahonie Obsidiaan stimuleert de spirituele, emotionele, intellectuele en fysieke groei. Ook lost deze steen energie blokkades in het lichaam op. Mahonie Obsidiaan als elixer is een natuurlijk antibioticum, hij werkt bij ontstekingen en ook goed tegen allergieën. De Mahonie Obsidiaan versterkt de opname van voedingsstoffen in het lichaam. Helpt bij angsten, fobieën, panieksituaties, hoge bloeddruk, maag- en darmklachten, infecties, verkoudheid, griep, kramp en geestelijke vermoeidheid. Versterkt het gezichtsvermogen en werkt daarom tegen alle oogziekten zoals bijvoorbeeld staar. Helpt de huid herstellen na verwondingen, is goed voor het skelet en de ruggenwervels en verbeterd de functie van de eierstokken en teelballen. Bevordert de energiestroom en standvastigheid en helpt de blik naar binnen te richten en laat scherp zien.



    Obsidiaan sneeuwvlok:



    Confronteert met de waarheid van het eigen ego, zet krachten van de geest om in bewuste daadkracht, beschermt tegen oneerlijkheid. Sterke meditatiesteen. Niet geschikt voor onstabiele mensen en voor kinderen. Spirituele werking: Schenkt acceptatie. Psychologische werking: Vermindert angst en geestelijke blokkaden. Motiveert om ideeën spontaan om te zetten in daden. Geeft warmte. Lichamelijke werking: Verbetert de doorbloeding. Vermindert koude handen en voeten. Bevordert de wondheling.



    Obsidiaan behoort bij het eerste chakra, de basis: aardkracht.



    Obsidiaan zwart:





    Spirituele werking: Bied oplossingen. Psychologische werking: Vermindert shock, trauma’s en blokkaden. Helpt om de eigen schaduwzijden te accepteren. Activeert de ongebruikte vaardigheden. Lichamelijke werking: Vermindert pijn, verkrampingen en het dichtslippen van de aderen. Bevordert de doorbloeding en de wondheling.



    Olivijn:



    Sterkt het hart, geeft inspiratie en welsprekendheid, beschermt tegen oneerlijkheid. Sterke meditatiesteen. Mag nooit met een andere steen worden gecombineerd.



    Olivijn behoort bij het 4e chakra, het hart: plaatsen van levenservaringen.



    Onyx:



    Tegen ongevallen, doofheid en oorsuizing, bevordert de concentratie, maakt ernstig en sterkt de realiteitszin. Ster aardende steen.



    Onyx behoort bij het 1e chakra,de basis; ik voel me veilig op de aarde.



    Oranje Calsiet:



    Maakt zonnig en positief, geeft levensmoed en warmte, helpt bij genezing van lichaam, geest en gevoel, steunt bij eenzaamheid en verdriet, verdrijft depressieve gedachte, helpt emotionele wonden genezen.



    Oranje calsiet behoort bij het 2e chakra, heiligbeen: delen in intimiteit.



    Orthoklaas:



    Werking: Geestelijk of spiritueel: waarneming. Onbewust zielsniveau: maakt optimistisch, geeft elan en levensvreugde. Mentaal: vermindert zorgen, twijfel en wantrouwen, verfijnt de waarneming. Lichamelijk: helpt bij maaglijden, hartklachten, benauwd gevoel in de borst, onrust en slapeloosheid.



    Pyriet:



    Sterkt het zenuwgestel, verhoogt het weerstandsvermogen, goed voor de luchtwegen, sterkt het verstand.



    Pyriet behoort bij meerdere chakra’s en maakt daarmee een verbinding.



    Robijn:



    Verdrijft melancholie, voorkomt miskramen, helpt tegen vermoeidheid, geeft kracht en moed, bevordert wilskracht, versterkt het ego. niet voor driftige of gejaagde mensen.



    Robijn behoort bij het 1e chakra,de basis; aardkracht.



    Rhodochrosiet:



    Kalmeert onrust en verwarring, helpt tegen futloosheid en impotentie, geeft een goede energiedoorstroming.



    Rhodochrosiet behoort bij het 4e chakra, het hart: plaatsen van levenservaringen.



    Rhodoniet:



    Tegen futloosheid, kalmeert overdreven reflexen.

    Rhodoniet behoort bij het 4e chakra en indien er veel zwart aanwezig is ook bij het 1e chakra.



    Maakt dan als het ware een verbinding tussen de basis en het hart.



    Rode Calsiet:



    Bevordert het vertrouwen in eigen gevoel,helpt tegen angst en onzekerheid, sterkt de eigen basis, activeert de wilskracht.



    Rode calsiet behoort bij het 1e chakra,de basis: aardkracht.



    Rookkwarts:



    Bevordert de concentratie, maakt standvastig in het nemen van beslissingen.



    Rookkwarts behoort bij het 1e chakra,de basis: aardkracht.



    Rozenkwarts:



    Bevordert de liefde en kunst, maakt creatief, helpt bij heimwee, bevordert de geestelijke groei, verzacht het gevoelsleven, helpt tegen verbittering. Een uitstekende steen voor kinderen.



    Rozenkwarts behoort bij het 4e chakra, het hart: plaatsen van levenservaringen.



    Rutielkwarts:



    Goed voor de luchtwegen en de longen, helpt bij een vastzittende hoest, tegen bronchitis, bevordert daadkracht.



    De combinatie van rookkwarts en rutielkwarts is goed om te stoppen met roken.



    Rutielkwarts behoort bij alle chakra’s, laat ze samen stromen en ruimt obstakels op.



    Saffier:



    Versterkt de intuïtie, geeft gemoedsrust, goed voor de ogen, helpt tegen glaucoom, bevordert trouw en oprechtheid. Sterk bindende steen.



    Saffier behoort bij het 5e chakra (lichtblauw), de keel: uiten, of 6e chakra(donkerblauw),derde oog: intuïtieve vermogens.



    Sardonyx:



    Sardonyx is een beschermende steen vol kracht. Het zet aan tot een zoektocht naar een zinvol bestaan en bevordert integriteit en deugdzaam gedrag. Sardonyx brengt blijvend geluk en stabiliteit in huwelijk en partner- schap, en trekt vrienden en voorspoed aan. U kunt er een netwerk om huis en tuin mee bouwen om inbrekers te weren. Op psychisch niveau vormt sardonyx een aanvulling op de wilskracht en versterkt het karakter. Het vergroot het doorzettingsvermogen, krachtdadigheid en zelfbeheersing, verlicht depressies en overwint onzekerheid. In geestelijk opzicht verbetert het de waarneming en stimuleert het het proces van osmose en informatieverwerking.



    Scapoliet:



    Staren naar blauw scapoliet werkt zeer kalmerend, waardoor u diep in uzelf kunt duiken om de bron van problemen uit dit of een vorig leven te vinden. De steen herschikt de emotionele blauwdruk, verwijdert de effecten van oude emotionele trauma’s en haalt ze uit het emotionele lichaam, wat in fysiek opzicht een genezende werking heeft. Scapoliet bevordert de losmaking van geblokkeerde energie’ in het lichaam, vooral in benen en aders. Het verwijdert blokkades in de linkerhersenhelft, verbetert het analytisch denken, stimuleert onafhankelijkheid en het bepalen van haalbare doelen. Blauw scapoliet overwint zelf- sabotage, bevordert transformatie en biedt helderheid in hetgeen in elke situatie nodig is. Een uitstekende steen om te programmeren als u bewuste verandering voor ogen heeft. Positieve invloed op dyslexie, postoperatief herstel, cellulair geheugen, opname van calcium, spataders, onrustige benen, cataract, glaucoom, botaandoeningen, schouders, incontinentie.



    Septarijn:



    De voedende, kalmerende energie is een uitstekende ondersteuning voor zelfkoestering, zorg voor anderen en voor de aarde: de grijze samengroeisels zorgen voor een verbinding met de energie van devas. Het kristal brengt de zuiverende en versterkende kwaliteiten van calciet, de aardegenezende en aardende kenmerken van aragoniet en de voedende, stabiliserende energieën van chalcedon samen. Deze vreugdevolle steen ondersteunt u terwijl u op ideeën broedt en helpt ze concreet te maken. Bevordert geduld, tolerantie en uithoudingsvermogen. Omgekeerd zal het kristal uw creativiteit aarden als u uw ideeën nooit concreet kunt maken. Dit ideale NLP-kristal helpt bij herschikken en herprogrammeren. Het leidt de genezer naar de geschiktste middelen. Op spiritueel niveau harmoniseert dit kristal emoties en ratio met de hogere geest. Nuttige steun tijdens spreken in het openbaar, omdat het kristal ervoor zorgt dat ieder individu in het publiek zich persoonlijk aangesproken voelt. Houd het kristal bij u en u houdt het publiek in de palm van uw hand. Dit kristal verbetert ook uw communicatievermogen in de groep. Naar verluidt werd het gebruikt om genezende vibraties binnen drummende en zingende groepjes in stand te houden. Septarijn vergroot de cohesie binnen elk- spirituele groep. Genezers gebruiken het om te diagnosticeren en voor inzicht in de oorzaak van ongemak. Uitermate geschikt voor het stimuleren van de zelfgenezende kracht van het lichaam. Positieve invloed op Seizoensafhankelijke aandoeningen, zelfgenezing, cellulair geheugen, metabolisme, gezwellen, darmen, nieren, bloed, huidziekten, hart, geopathische stress.



    Smaragd:



    Sterkt het geheugen, het verstand en het hart, helpt tegen epilepsie, nare dromen en slapeloosheid, goed voor het gezichtsvermogen.



    Smaragd behoort bij het 4e chakra, het hart: plaatsen van levenservaringen.



    Sodaliet:



    Kalmeert onrust, bevordert trouw, helpt tegen te hoge bloeddruk, verdiept de intuïtie.



    Sodaliet behoort bij het 6e chakra - derde oog - intuïtie.



    Toermalijnkwarts:



    Werkt hetzelfde als de toermalijn, maar doorbreekt bovendien vicieuze cirkels, ontlaadt emotionele spanningen en vermindert hyperventilatie.



    Toermalijnkwarts behoort net zoals het bergkristal bij het gehele chakra systeem met als extra de aardkracht van het 1e chakra. Door doorstroming van alle chakra’s kan spanning ontladen worden naar de aarde.



    Topaas:



    Versterkt en verscherpt het verstand, helpt tegen uitputting, hart- en vaatziekten en spataderen. Stimuleert de bloedsomloop en de alvleesklier, sterkt de lever is smaakopwekkend, versterkt de levenskracht.



    Topaas in de goud-oranje kleur behoort bij het 2e chakra, heiligbeen: delen in intimiteit.



    Turkoois:



    Versterkt de goede smaak, geeft geluk, maakt tevreden, bevordert daadkracht, helpt tegen opvliegers, beschermt tegen negatieve invloeden, goede beschermer op reis en in de auto, helpt bij de verwerking van negatieve ervaringen, trekt het goede aan. Goede vriendschapssteen.



    Goede steen bij het begin van een nieuwe onderneming.



    Turkoois behoort bij het 4+chakra, gebied tussen hart en keel: emotionele verwerking.



    Tijgeroog:



    Ontkrampt, verwarmt, geeft zelfvertrouwen, bevordert verantwoordelijkheidsgevoel, helpt tegen astma en verkoudheid, beschermt tegen jaloezie en negativiteit van anderen. Sterkt de ogen.



    Tijgeroog behoort bij het 3e chakra,de zonnevlecht: positieve uitstraling in de buitenwereld.



    Valkoog:



    Helpt tegen ademnood door verkeerde ademhaling, bevordert de wilskracht en het zelfvertrouwen, beschermt tegen negativiteit.



    Valkoog behoort bij het 1e chakra,de basis: aardkracht. En maakt een verbinding met het 5e chakra,de keel: uiten.



    Vuuragaat:



    Dit is een prachtsteen met prachtige oplichtende puntjes. Fysiek is vuuragaat zoals zijn naam al aangeeft verbonden met het element vuur. Het stimuleert seksuele activiteiten, bezielt het basischakra en bevordert de vitaliteit op alle niveaus. Op psychisch niveau verjaagt het angst en zorgt voor een diep gevoelde zekerheid. Het helpt begeerten en vernietigende verlangens op te heffen en kan nuttig zijn bij de behandeling van verslavingen. Spiritueel helpt deze beschermende steen bij het ontspannen van het lichaam. Deze soort zou voor absolute volmaaktheid staan, omdat het zorgt voor spirituele kracht en het de evolutie van het bewustzijn bevordert.



    Zonnesteen:



    Sterkt het hart, de rug, de ogen en de nieren, helpt tegen somberheid en zwaarmoedigheid, geeft nieuwe levenskracht.



    Zonnesteen behoort bij het 2e chakra,heiligbeen: delen in intimiteit.



    Toermalijn:





    Bevordert zelfvertrouwen en concentratie, helpt tegen duizeligheid, vallen struikelen en nervositeit, troost bij verdriet. Vriendschapssteen. De groen toermalijn helpt bij de ziekte van Meniere. De zwarte neutraliseert restspanning van apparaten en beeldschermen.

    De Steen der Bescherming
    Al sinds de Grieken en Egyptenaren wordt de Zwarte Toermalijn als een bijzondere helende steen geëerd, een steen, die het zelfvertrouwen en het doorzettingsvermogen zou stimuleren.
    Zwarte Toermalijn zou bescherming bieden bij onweer en blikseminslag Toermalijn behoort tot een zeer grote aparte mineralengroep en dit mineraal komt voor in alle kleuren van de regenboog en is soms doorzichtig te ontdekken in kwartzen doch veelal donker tot diep zwart.



    De kleur van zwarte toermalijn ontstaat door vermenging met verschillende natuurlijke elementen, waaronder aluminium, ijzer en limoniet, zwarte toermalijn wordt ook veelal Schorl Toermalijn genoemd.
    De mooiste kwaliteit en sterk helende en beschermende Zwarte Toermalijn is duidelijk herkenbaar aan de zwarte kristalvlakken, die soms zelfs aan beide zijden van een stuk te herkennen zijn.
    De bekendste vindplaatsen van Toermalijn zijn Brazilië, Sri Lanka, Rusland Tanzania, Californië (USA), Brazilië, Madagaskar, Pakistan en Afghanistan.
    Zwarte Toermalijn verbetert onze levenskwaliteit en beschermt tegen negatieve invloeden.
    Zwarte Toermalijn heeft een helende werking bij zenuwproblemen en concentratie problemen Zwarte Toermalijn beschermt ons lichaam tegen negatieve invloeden,
    o.a. vergiftigingen, aardstralen en apparatuurstraling en heelt negatieve belastende negatieve energie als wantrouwen, gierigheid, jaloezie, haat, woede en ontrouw.
    Zwarte Toermalijn schenkt daarentegen meer zelfvertrouwen en schenkt het vermogen om ons levensdoel te kunnen bepalen, onze levenskwaliteit te verhogen
    Zwarte Toermalijn werkt bevrijdend en verhelderend.
    100 gram is genoeg om straling (Electro smog) van een TV of PC te absorberen.
    Met een wichelroede kun je het verschil goed zien! Veel lichamelijke klachten kunnen worden voorkomen.
    Waarvan, slechtslapen, nervositeit, hoofdpijn, maag/darmklachten, huidproblemen, etc.


    Toermalijn behoort bij alle chakra’s. Kijk daarbij naar de kleur.


    Als alle chakra's weer met elkaar in verbinding zijn gebracht en een goede doorstroming hebben is er sprake van een goede lichamelijke en geestelijke gezondheid.

    KLEURENSYMBOLIEK

    Rood
    Het symbool van activiteit, materialisme, daadkracht, maar ook van macht en strijd. Het is de levenskleur die hoort bij ons bloed. Het is een kleur waar we niet omheen kunnen, waar op gereageerd moet worden, vandaar dat rood ook gebruikt wordt als een alarmerende kleur. Rode stoplichten zijn daar een goed voorbeeld van. Het is ook een vurige kleur (ontstekingen zijn ook altijd rood gekleurd). Mensen die in extreme mate beheerst worden door de kleur rood zijn vaak dominant en heerszuchtig, maar het tegendeel kan ook het geval zijn: mensen die juist op zoek zijn naar kracht en moed, en erg vermoeid zijn. De heerszuchtige, dominante mensen zouden beter een complementaire kleur kunnen gaan dragen, en de vermoeide mensen hebben inderdaad veel aan deze kleur. Er is natuurlijk wel verschil in werking tussen felrood en wat zachter rood. De helderrode robijn is veel verstrekkender voor juist de heerszucht, de macht, en is beslist niet goed voor driftige mensen. De lakrode jaspis is meer de steen die hoort bij de aardkracht en de onbaatzuchtigheid. Het is een goede steen om beter 'geaard' te worden en actief te zijn, met stevige wortels. Rode stenen zijn: robijn, rode jaspis, granaat, rode calsiet en hematiet.

    Oranje
    De kleur die hoort bij beweging, bij warmte en levenskracht. Het is een zeer positieve kleur die niet beangstigend is, zoals rood dat kan zijn. Oranje is ook de kleur van de genezing en de vitaliteit. Oranje stenen zijn: carneool, zonnesteen, oranje calsiet en vuuropaal.

    Geel
    Het symbool van de lichtkracht. Denk maar aan de zon of aan de bliksem. Het is een sterke kleur die hoort bij wijsheid, levenswarmte en bescherming. Het is een veilige, koesterende kleur. Gele stenen zijn: citrien, barnsteen, champagne calsiet, topaas, gele fluoriet.

    Geelgroen
    De kleur van nieuw leven, voorjaar en groeikracht. Een goede kleur om zowel lichamelijke als geestelijke groeikracht te bevorderen. Geelgroene stenen zijn: aventurijn, lichtgroene calsiet en chrysopraas. Groen De kleur van het midden, de vruchtbare voedingsbodem. Groen is opbouwend en verfrissend; vanuit het groen is elke richting mogelijk. Groene stenen zijn: olivijn, malachiet, groene toermalijn, groene calsiet, smaragd, jade en groene fluoriet.

    Blauwgroen
    Deze kleur is al wat koeler dan het groen. Het is de kleur van de concentratie, van contacten in positieve zin en van emotioneel evenwicht. Blauwgroene stenen zijn: amazoniet, chrysocolla, turkoois en aquamarijn.

    Blauw
    De kleur van de hemel, van de verdieping op geestelijk gebied, de kleur van hoop en rust. Blauwe stenen zijn: saffier, sodaliet, blauwe calsiet en lapis lazuli.

    Paars
    De hoogste geestelijke kleur, de vereniging van rood en blauw. Het kan ook de kleur zijn die, in extreme mate gebruikt, kan leiden tot dogmatiek en verstarring.
    Het is een waardige, geheimzinnige kleur die veel gebruikt wordt om op een hoger geestelijk niveau te komen. Paarse stenen zijn: amethist, paarse fluoriet.

    Wit
    Is de kleur van de helderheid en reinheid, in staat om elke andere kleur uit te stralen.
    Het is de stralenkrans om elke andere kleur heen. Witte stenen zijn: bergkristal en diamant.

    Zwart
    De kleur van de aardkracht, heeft het vermogen om alle krachten van d geest om te zetten in daadkracht.
    Een kleur zonder schijn en illusie, die het mogelijk maakt om in onz gejaagde wereld toch geconcentreerd te blijven functioneren. Voor sombere mensen een ongeschikte kleur. Zwarte stenen zijn: onyx en obsidiaan.

    WISSELWERKING TUSSEN STENEN

    Over het algemeen is het goed om te weten dat stenen apart van elkaar gedragen dienen te worden. Dan is hun werking optimaal en wordt deze niet gehinderd door andere invloeden. De spiertest is een test die lijkt op de bekende Touch-for-Health'-test, maar is aangepast aan de energie van edelstenen. De test wordt gebruikt om uit te zoeken welke edelsteen de beste wisselwerking heeft met de persoon die
    de edelsteen wil gaan dragen, en welke combinatie eventueel mogelijk is. Als er een verstoring is in het energieveld van iemand, dan kan door deze test bepaald worden welke edelsteen die energie kan aanvullen. Op deze manier wordt twijfel zoveel mogelijk uitgesloten en ontstaat er een optimale wisselwerking tussen drager en steen.
    Het is ook duidelijk dat rode (activerende) stenen en blauwe (remmende) stenen bij elkaar gedragen elkaars werking verminderen. In de meeste gevallen is dat niet gunstig, maar in sommige gevallen kan bijvoorbeeld wanneer een rode steen te sterk werkt, een blauwe tijdelijk de werking iets zachter maken.
    Er zijn ook stenen die elkaar versterken en aanvullen. Dat is erg persoonlijk en goed uit te testen met de spiertest.
    Diamant is een versterker voor alle andere stenen. Magnetiet is ook een versterker voor andere stenen. Verder pyriet, rutielkwarts, valkeoog, toermalijnkwarts, bergkristal en citrien.
    Dit zijn de belangrijkste versterkers, maar andere combinaties zijn ook mogelijk. Dat hangt erg af van het doel waarvoor de stenen gebruikt worden.
    Voorbeeld: Iemand draagt een barnsteen voor de luchtwegen. Deze kan eventueel aangevuld worden met rutielkwarts. Of: bergkristal voor het hart, met topaas voor de bloedsomloop.

    Bergkristal past bijna overal bij, behalve bij de onyx. Die twee stenen stoten elkaar af, hun werking is te tegenstrijdig.
    Heldere stenen bij elkaar gedragen versterken de geest. Ondoorzichtige stenen versterken het realiteitsgevoel, de aarde. Doorschijnende stenen versterken het gevoel.
    Probeer goed uit te zoeken welke werking gewenst is en met zo weinig mogelijk stenen dat doel te bereiken. Het is beslist af te raden voor langere tijd meerdere stenen bij elkaar te dragen

    Gesponsorde inhoud


    DE ZONNEVLECHT: JE EIGEN LEVEN kleur geven Empty Re: DE ZONNEVLECHT: JE EIGEN LEVEN kleur geven

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 16, 2024 8:16 pm