CVS / M.E Forum

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

CVS / M.E Forum


    School wil mijn kind naar speciaal onderwijs sturen, wat kan ik hiertegen doen?

    Altijdmoe.com
    Altijdmoe.com
    Admin


    School wil mijn kind naar speciaal onderwijs sturen, wat kan ik hiertegen doen?   Empty School wil mijn kind naar speciaal onderwijs sturen, wat kan ik hiertegen doen?

    Bericht van Altijdmoe.com vr jan 06, 2012 10:32 am

    School wil mijn kind naar speciaal onderwijs sturen, wat kan ik hiertegen doen?
    Een school kan en mag niet zomaar een leerling verwijzen naar speciaal onderwijs. De school moet duidelijk op papier hebben waarom ze vinden dat een leerling naar speciaal onderwijs moet. Dit houdt in dat school moet voldoen aan regels die hiervoor zijn. Te denken valt aan ontwikkelingsanalyse, iq-tests enz.

    Welke regels de scholen hiervoor naleven is het beste te achterhalen als de ouder in gesprek gaat met de schooldirecteur, intern begeleider en de leerkracht van de leerling. De school bespreekt altijd wat er ondernomen is voordat besloten wordt dat de leerling "het beste naar speciaal onderwijs verwezen kan worden." Dit bespreken kan per school anders zijn, omdat de organisatiestructuur anders is.
    Als er reden zijn dat de leerling naar speciaal onderwijs moet en de ouder stemt hiermee in, dan wordt de leerling na de bespreking (meestal) in de zorgcommissie en/of toewijzingsorgaan verwezen naar speciaal onderwijs.
    http://www.seva.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=39&Itemid=51#4
    Altijdmoe.com
    Altijdmoe.com
    Admin


    School wil mijn kind naar speciaal onderwijs sturen, wat kan ik hiertegen doen?   Empty Re: School wil mijn kind naar speciaal onderwijs sturen, wat kan ik hiertegen doen?

    Bericht van Altijdmoe.com vr jan 06, 2012 10:33 am

    Dus niet dat men bv met opzet cijfers niet laat zien of toetsen nakijkt onder het mom kijk het kind loopt achter oid wat niet zo is!

      Het is nu za mei 11, 2024 7:10 am